اشعار داریوش جعفری

اشعار داریوش جعفری

اشعار مذهبی
اشعار داریوش جعفری

اشعار داریوش جعفری

اشعار مذهبی

امام حسن ع


امشب بر آن شدم که ز تو گفتگو کنم

آب هزار میکده را در سبو کنم

باید ز واژه ها طلب آبرو کنم

آندم نگاه لطف تو را آرزو کنم

ای اولین کریم ز اولاد فاطمه

شاد از توایم شاخهء شمشاد فاطمه



در نیمه های ماه خدا ماه ما شدی

دل بردی از ملائکه بس دلربا شدی

بعد از علی به خلق جهان مقتدا شدی

یکجا محسنات همه انبیا شدی

عیسی ، کلیم ، نوحِ نبی ، مصطفی سلام

اول کریم طایفهء مرتضی سلام



معنای جود و اصل سخا و کرم تویی

آقای هر کسی که شده محترم تویی

با حیدر و حسین و نبی همقدم تویی

کوثر سرشتِ فاطمه و بی حرم تویی

 اولاد ارشد و ولیِ اولیا شدی

یک پنجم از تمام حدیث کسا شدی



تو آمدی که شیر خدا را پسر شوی

چون فاطمه صدف شده والا گهر شوی

نخل رفیع آل عبا را ثمر شوی

مهر محمدی ببری و قمر شوی

حسنت عیان که شد همه خلق جهان گرفت

سائل شدیم چون ز تو جان میتوان گرفت



ما زنده ایم زنده به شور ولای تو

نان میخوریم از ره لطف و عطای تو

عالی مقام ما شده از خاک پای تو

جان جهان تویی و جهانی فدای تو

شاگرد مکتب تو امیران کربلا

خطِّ تو خطّ و شیوهء شیران کربلا



حک شد صفای نام تو بر سینه از ازل

یا محسن و به حق حسن شد غزل غزل

با طفل خود چه گفته ای ای فاتح جمل

بر زیر تیغ و نیزه نشان داد با عمل

احلی من العسل به ره دین شعار ماست

کشته شدن به راه علی افتخار ماست



از هر دری که میگذرم میرسم به تو

در سفره ها و خوان کرم میرسم به تو

با صحبت از رواق و حرم میرسم به تو

بر خانه هم چو مینگرم میرسم به تو

ای کشتهء جفای زنی بی حیا حسن

افتاده ایم دست ز ما گیر یا حسن


#داریوش_جعفری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.